بیهوده ترین حرفی که در زمان ناراحتی و استرس ممکنه شنیده بشه چیزی جز

«نگران نباش، همه چی درست میشه» نیست.

یک شخص سعی میکنه با یه‌ آرزوی کاملا سطحی تلاش خودشو بدون هیچ تفکری از «درست شدنِ» همه چیز، برای درست شدن همه چیز نشون بده.

حس میکنم حتما برای همتون پیش اومده که از شخصی چنین جمله ای رو شنیده باشید، یا شاید به کسی تو‌شرایط نگرانی یا ناامیدی چنین چیزی گفته باشید..

اصولا هدف اینه که ابراز نگرانی خودتون رو نشون بدین و با مورد توجه قرار دادن بحث، این حس رو به مخاطب القا کنید که از ارزش زیادی توی زندگی شما برخورداره (دلیل بر اشتباه بودن حس نیست)


 واقعا عجیبه که گاهی این جمله -البته زمانی که از شخص مهمی توی زندگی فرد شنیده بشه- آرامشی زیاد و البته کاذب، اما در عین حال پایدار و تاثیرگذار رو ایجاد میکنه که شاید کمکی در «درست شدنِ همه چیز» نکنه اما تاثیر زیادی توی آرام شدن فرد توی اون لحظه داره.


اما نکته این نیست که چطور ممکنه با چنین حرف بی سندی یک شخص آروم بشه، رفتار های احساسی مغز انسان همیشه گنگ و عجیب و بی منطق بوده و هست.


این حرفها در عین حال که احساس میشه کاذب و تو خالی هستند، اگر روزی که در اوج نا امیدی و نگرانی به سر می‌برید، و اون لحظه "خود" بیست سال آینده شما با یک ماشین زمان جلوتون سبز بشه و‌ بگه «نگران نباش، همه چی درست میشه»

آیا باز هم این جمله رو یک آرزوی سطحی میدونید؟ یا بهش اعتماد میکنید؟